diumenge, 5 d’octubre del 2008

Las NT en la Sociedad de la Información

He llegit el primer capítol d'aquest llibre. D'entrada explica les diverses revolucions tecnològiques que han fet avançar la Humanitat, des de la societat agrícola fins a la societat de la informació o del coneixement en la que estem vivint actualment. L'aspecte més important de la societat de la informació és que permet a tothom accedir al coneixement amb facilitat, donant unes possibilitats d'accés a la informació gairebé il·limitades.

Després d'aquesta introducció, l'autor destaca les característiques d'aquesta societat de la informació. Són les següents:

  • És una societat globalitzada.
  • Gira al voltant de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)
  • Hi apareixen nous sectors laborals relacionats amb aquests aspectes.
  • L'amplitud i la rapidesa d'accés a la informació, que fa que, de vegades, hi hagi un excés d'informació.
  • És una societat on és molt important aprendre a aprendre.
  • El seu impacte arriba a tots els sectors de la societat.
  • La incorporació no és igual a tots els llocs, de manera que es pot donar una exclusió social.
  • L'aparició d'un nou tipus d'intel·ligència, ambiental, enfront de la memorística.
  • La velocitat del canvi.

Aquest canvi ha fet que les institucions educatives s'hagin d'adaptar al nou escenari.

L'autor diu alguns mites que s'han creat al voltant de la societat del coneixement com la substitució del professor o l'accés il·limitat a tots els continguts. A continuació explica un a un aquests mites i el perquè ho són.

A continuació, explica les característiques de les noves tecnologies, com la interactivitat o la creació de nous llenguatges expressius i les seves possibilitats en el camp de l'educació.


Acaba aquest capítol detallen les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies per a la formació com poden ser: l'ampliació de l'oferta informativa, la potenciació d'escenaris i entorns interactius, la facilitació de la formació permanent, etc.

En resum, l'autor explica els canvis que està suposant la societat de la informació o del coneixement i les seves possibilitats, sobretot en l'aspecte de l'educació i la formació.